STYLEMOOD: RESULTAT 2017

– Inlägget presenteras i samarbete med mitt egna företag StyleMood, www.stylemood.se –
Tänkte att vi skulle ta och prata lite resultat. Jag vet att ni är många som är nyfikna och eftersom jag vill dela med mig av min företagsresa med er så har jag här sammanfattat StyleMood’s resultat sedan 2017. Med hjälp av resultaten, en del statistik och analyser så ser jag ju också själv vad som har gått bra, vad som har gått mindre bra och får svart på vitt vilken utveckling jag har gjort och fortfarande gör. Mitt mål och vision är att företaget en dag ska ge mig (och oss) bra och trygg ekonomisk förutsättning för familjeliv, fria valmöjligheter och framtid. Vägen dit är lång, det är ångestfyllt att inte veta om det kommer att gå, men när jag tänker att jag började på noll och ingenting så känns det fantastiskt att redan ha kommit dit jag är idag och det är så jag sporrar mig själv till att hela tiden fortsätta framåt.
Försäljning:
– Under oktober månad ökade jag antalet beställningar med hela 650% (!!) gentemot antalet ordrar samma månad under fjolåret. Jag syns mer idag och det lönar sig.
– Summan av försäljningen i november var 5,4 gånger så stor som året innan.
82% av min totala försäljning för 2017 gjordes under det andra halvåret, i tidsintervallet 15e juli till 31a december och den tanken är galen. Hade jag inte vågat förändra och gå min egen väg med nya försäljningssätt, öppnat upp en butik och kämpat så som jag har gjort under hösten så hade inte siffrorna sett ut såhär och jag hade förmodligen varit kvar i samma fas som vid årets början. Jag är så förbannat stolt över mig själv, det är modigt att ändra riktning mot målet under vägen men det är mitt bästa beslut för att JAG ska nå framgång!
– Försäljningen i augusti var 9 gånger så stor som den försäljning jag gjorde i augusti under 2016. Detta är ytterligare ett tecken på hur bra kombinationen fysisk butik och webshop fungerar ihop.
– Den totala års-försäljningen ökade med ÖVER 366% jämfört med föregående år och det är helt amazing (och lite overkligt att greppa). I år ska jag öka ytterligare genom att höja totalsumman.
Sociala Medier och övrigt:
– Under 2017 ökade mitt följarantal från 349 personer till 4283 personer på min Instagram-profil (@stylemood.se). Det är en rejäl blandning av följare från hela världen och absolut inte bara ur den svenska målgruppen som jag har som kundkrets, men jag ser det bara positivt och älskar att följa folk tillbaka för att själv få mer inspiration, varierat bildflöde och tips på andras favoritkonton. Under 2018 ska det bli ännu fler och jag jobbar stenhårt med mina bilder, säljargument, inspirerande produktfoton och att ha en dialog med vänner, kunder, stammisar och nya människor just där.
– Jag utökade sortimentet med över 150 olika artiklar under årets gång och siktar på att fortsätta i samma riktning i år.
– 2017 gav mig flera återkommande kunder både i webshopen, genom personliga överlämningar och i butiken. Att ha kunder som återkommer regelbunden är så tacksamt och vilken fantastisk kontakt man skapar, jag har verkligen lärt känna så många nya människor i mitt nätverk under 2017.
– Tack vare mina sociala kanaler har så många nya kunder kommit till butiken och sagt ”Hej, jag hittade dig på Instagram och var bara tvungen att kika förbi här i butiken”. Det är ett kvitto på att jag gör rätt jobb i mina sociala medier och att jag ska fortsätta för att få ännu större spridning och fler exponeringar. 
Tryck gärna på hjärtat om ni gillar inlägget!

0 Replies to “STYLEMOOD: RESULTAT 2017”

Lämna ett svar till Dixi Wonderland Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *