STYLEMOOD: AUTUMN UPDATE

– Inlägget publiceras i samarbete med mitt egna bolag StyleMood –

Detta år går så fort samtidigt som det känns sååå långt. Alla säsonger är förlängda, både våren och sommaren har varit längre än någonsin och det känns samtidigt som det givetvis också syns på resultatet, mina jobbtimmar och framtida att-göra-listan. Nästan så jag måste nypa mig i armen för så galet är det, att allt med StyleMood är mitt riktiga jobb, varenda dag. Som jag väntat och kämpat för det här. Sommaren har utan att överdriva varit en rekordsommar. Så denna kvartalsanalys känns lite extra magisk att få göra, det är hisnande att vi omsatt så mycket mer än fjolåret redan och det är bara september.

3 positiva saker som skett senaste veckorna? Två nya uppdrag, helt annan form än vad jag haft tidigare och det är riktigt roligt att kunder ger mig utmaningar för att de tror på mig och min kunskap. Jag har även SNART sålt slut på alla julkalendrar och det är helt otroligt för det har skett på ynka tre veckor, rekordsnabbt med andra ord!

Hur ser företagsplanen ut från den ståndpunkt där jag står nu? BARA KÖR. Det är fantastiskt, jag trodde aldrig i mitt liv att det skulle bli såhär stort, det var ju drömmen och nu är jag här, mitt i det. Våra uppdrag blir allt fler, jag är anställd på heltid av mitt egna bolag (även om jag kanske jobbar 200% av egen vilja hehe), vi stylar, bygger och skapar och ökar ännu omsättningen varje år. Så ja, det är nu vi flyger, bara att fortsätta och sen så behåller jag väl lite av utvecklingstankarna för mig själv ännu.

Min personliga favoritprodukt? Våra sneakers (love them mvh sneakers-tjej) och sen är jag personligen helt kär i de återvunna bak-/skärbrädorna och linneskjortorna!

Hur ser marknadsförings-strategin ut i dagsläget? Jag ska sätta mig och analysera senaste årets marknadsföring, utvärdera och ta med de lyckade faktorerna framåt. Kort och gott så har det gått väldigt bra i de kanaler vi syns och både webshop och butiken har ökat mycket tack vare det, så jag vill kunna sätta fingret på vad det är som jag har gjort bra för att ha med mig det i framtidens företagsutveckling.

Vad för produkter är på ingång i nästa leverans? Julkalender-produkter (sista nu sen ska de snart skickas ut) och sista julgrejerna. SÅ mycket fint!

Kvartalsmål som ska vara uppnådda innan 1a januari 2022? Bättre julförsäljning är 2020, 12K följare på Instagram, bättre engagemang i sociala kanaler och att webshop-beställningarna är fler än under samma kvartal förra året.

Kundernas favoritprodukter? Just nu är det helt klart slipovers, sneakers, lammskinn, ljus och kuddfodral.

Företagslängtan? Jag har nått både del- och årsmål redan för 2021 och ska börja spåna på nya mål och utvecklings-planer. Efter de senaste två åren har jag lärt mig så mycket om mig själv och företagets potential, vad vi kan göra med våra förutsättningar och vad som funkar för bolaget, vilket kommer bli det man fokuserar på framåt.

Bästa business-citaten jag vet? ”Success doesn’t happen to you, it happens because of you.”. Det är så jävla sant och faktiskt något av det bästa jag hört.

Ekonomimål och pengaprat? Kommer ni ihåg vad jag skrev som första punkt i inlägget om ”Företagsmål 2021”? Att målet var att öka årsförsäljningen med minst 10%. Det var där och då både realistiskt inför femte årets utvecklingskurva, för att jag skulle nå delmål att kunna börja ta ut hel månadslön och helt i sin ordning för de corona-effekter som skulle kunna tillkomma när vi behövde införa maxantal i butik och ”förhindra” butikshandeln lite. Men trots det har vi hitintills under året redan ÖKAT årsomsättningen med 56% (OMG!!) och det är bara september. Blir helt rörd när jag tänker på det, jag är så enormt stolt för det är så stort och så tacksam för min envishet, men också såklart alla kunder.

16 Replies to “STYLEMOOD: AUTUMN UPDATE”

Lämna ett svar till Enna Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *