STYLEMOOD’S FÖRETAGSFOKUS

Tänkte att vi ska förgylla denna tisdag med lite företagssnack! Ni är ju så många som är så nyfikna på StyleMood, vad som händer, planer och vad jag jobbar med just nu för att kunna uppnå mina delmål som ska prickas av när mars är slut.
 
HUR SER PLANEN UT FÖR FÖRETAGET FÖR STUNDEN? För stunden så jobbar jag mycket med mina sociala medier och att just StyleMood ska nå ut till flera. Mitt sortiment är ju riktat till en sån stor målgrupp, då man kan vara i vilken ålder som helst för att gilla heminredning, så jag jobbar därför på olika plan med Facebook, Instagram, bloggen och den muntliga förmedligen här på hemmaplan.  
 
NÄSTA DEAL? Nästa deal är att ha en större kampanj med 10% på allt, gäller dock ej produkterna i marmor. Våren behöver lite rea och det är alltid kul att fynda nytt till hemmet för att kunna göra lite extra fint. Kampanjen drar igång senare idag, så håll utkik på stylemood.se!
 
HUR GÅR DET MED DELMÅLEN SOM SKA PRICKAS AV 1A APRIL? Jag tror att jag faktiskt har uppnått alla delmål förutom ett, vilket är det där med att ha 250 gillamarkeringar på min StyleMood’s fb-sida, så in och hjälp mig snälla! Det är ett sånt extra plus om jag får be er om delningar där, det är ett sånt perfekt system för spridning av StyleMood.
 
VAD INNEHÅLLER NÄSTA LEVERANS? Ännu mer marmor, jag älskar tanken på klassiska men ändå trendiga och hållbara produkter, vilket just marmor är! Det kommer fler skärbrädor (dom gröna har ju tagit slut), ostknivar och ytterligare en typ av marmorfat, samt två sorters keramikburkar och eventuellt någon form av ljusstake.
 
VILL DU ÖPPNA FYSISK BUTIK? I nuläget nej, jag vill ha det nätbaserat tills jag vet att det har vuxit till sig och det här är ju en perfekt lösning för att kunna jobba med annat på sidan av. Drömmen är att kunna ha en fysisk butik när jag vet att StyleMood är redo för det eller åtminstone ett showroom om vi flyttar till hus någon gång i framtiden.
 
EKONOMIMÅL OCH PENGARPRAT? Här är det svåraste, jag måste hålla balansen för att se att inbetalningarna betalar utgifterna, såklart! Jag har haft lite samarbeten och tävlingar, som ni har sett, det är en dock en synlig kostnad för företaget när det ännu är så litet och jag analyserar just nu hur jag ska få det att funka med bästa resultat. Mitt mål är att hålla nere produktpriserna för jag vill erbjuda billig och trendig inredning till mina kunder och jag har en viss summa som jag går in med varje månad för att kunna utöka sortimentet sakta men säkert, vilket jag tycker fungerar jättebra för då växer webshopen hela tiden lite i taget i en jämn takt. Jag har ett ekonomiskt mål om vad jag ska ha tjänat in under året, vilket också medför att jag inte kan plocka ut ett öre ur företaget förrän jag är där, men det har jag all förståelse för.
 
VART LIGGER FOKUSET JUST NU? Mitt fokus ligger på att nå ut till samhället här där jag bor, genom att försöka skapa kontakter och knyta an till att nå ut på bästa sätt. Alla delningar via Facebook bland mina vänner är guld värda, för det är en stor grupp jag kan nå just via sociala medier som Facebook. Här i Slite, Gotland, där jag bor erbjuder jag fri frakt för alla, eftersom jag lätt kann köra ut produkterna snabbt och smidigt. Jag använder också bloggen som verktyg, slänger ur mig om erbjudanden och tävlingar med mera, vilket ni verkar gilla och jag får många härliga kommentarer om att produkterna är fina och att ni ska in och kika i webshopen. Nu försöker dock hitta den där sista pusselbiten som faktiskt gör att ni klickar hem något från min webshop, frågar mig själv hela tiden vad som kan förbättras för det vill och behöver jag veta för att komma framåt.
 

0 Replies to “STYLEMOOD’S FÖRETAGSFOKUS”

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *