STYLEMOOD: UPDATE 3 OF 4

– Inlägget är sponsrat i samarbete med mitt egna bolag StyleMood AB –

Kan inte förstå att ännu ett kvartal av detta märkliga, galna, roliga och jobbfokuserade år har passerat, men det har det. Och vilket kvartal! Bolaget har slagit rekord på rekord, nått stora mål och utvecklats ENORMT mellan juli-september, vilket känns så fantastiskt. Ett tydligt kvitto på att ALLT SLIT lönar sig, men tro inte att det sen bara är att sitta och njuta av framgången, allt ökar på istället och det är ju faktiskt det allra roligaste beviset på att StyleMood och bolaget växer.

Fem konkreta saker vi kan se på tredje kvartalets analys.

– Den totala försäljningen under kvartal 3 av 2020 ökade med över 226 % (!!) jämfört med samma månader under 2019. ALLTSÅ, det är sanslöst vilken rekordsommar det blev, trots allt!

– Webshopsförsäljningen har under både juli, augusti och september ökat med mer än dubbelt upp försäljningsmässigt. Bara i september ökade webshopens totala försäljning med 134% och det blev rekord med den största försäljningen per månad någonsin.

– Sommaren gav fantastiskt bra kundunderlag och ökade både dels för att vi hade två butiker öppna, men också för att kaféet äntligen kom in i lokalen och öppnade upp. Det blev en helt nytt kundflöde och det kändes fantastiskt, som vi kämpat för att komma dit och för att skapa en mötesplats dit kunder, bekanta och vänner vill träffas, umgås på och shoppa vid.

– Bara i augusti ökade den fysiska försäljningen med 347% (!!) och det blev en sån bra förlängning av sommarens försäljning då vi valde att ha öppet varje dag även hela augusti ut. Ett av årets bästa beslut, det blev förlängd säsong helt klart!

Namnet och varumärket sprids. Det är en fin känsla att höra folk prata om StyleMood, söka kontakt för att de hört talas om eller sett oss bli nämnda hos andra och för att ordet av nöjda kunder sprider den allra bästa marknadsföringen vidare. Så glad för ökat antal kunder och besökare som det givit under hela hösten!

Fotograf: Beatrice Jakobsson

positiva saker som skett senaste veckorna? Säsongsrekord av fysisk försäljning, att julkalender sålde slut på nolltid och att uppdragen blir flera, vi och jag känner oss alltså både efterfrågade och behövda med våra tjänster och sortiment. OCH för att inte glömma, vi nådde årets ekonomiska mål redan andra augusti och sen ökade på och nådde ett drömmål ytterligare bara en dryg månad senare!

Hur ser företagsplanen ut från den ståndpunkt där företaget står nu? Nu är det fullt fokus att få färdigt alla julkalendrar för leverans och utskick. Det är en jäkla karusell varje år, men så roligt och känner mig så nöjd när alla är utlevererade till de förväntansfulla kunderna. Och så är det såklart fokus JUL, glöggevent, pysselkvällar och allt sånt härligt som hör denna säsong till!

Bästa business-citatet jag vet? ”Old ways won’t open new doors” tycker jag är ett fantastiskt bra citat just nu!

Ekonomimål och pengaprat? Såhär års är det mycket fokus på årets sista större försäljningsperiod julen. Oktober är uppvärmning brukar jag tänka och det känns som att det är mycket folk i omlopp både i butiken och i webshopen, så att konvertera det till faktiskt försäljning är det jag jobbar på nu. Då är det viktigt med service, visa att man finns och förmedla sina produkter på rätt och inbjudande sätt. Ekonomiskt så känns det som företaget är i ett bra läge, återhämtat sig mycket väl från mars och april och vuxit grundligt och ordentligt under sommaren med kapital, erfarenhet och större lager, dvs våra viktigaste tillgångar.

Hur ser marknadsförings-strategin ut i dagsläget? Jag tror att jag precis har hittat nischen för hur marknadsföringen ska gå till och utgår från att testa och köra på den årets sista månader. Mycket värme och inspirerande bilder på sociala kanaler tänker jag och så såklart att dyka upp på platser där man inte förväntas dyka upp.

Vad för produkter är på ingång i nästa leverans? Sista överraskningarna till årets julkalender, stålringar till alla kransar som ska bindas på pysselkvällarna framöver och sista julgrejerna.

Kvartalsmål som ska vara uppnådda innan 1a januari 2021? Jag hade uppnått allt för detta kvartal med råge förutom 12K på Instagram.

Kundernas favoritprodukter? Just nu är det röda julljus, glögg, juldekoration, adventsljusstakar, kaffemått och handskar. Mycket gå-bort-presenter också!

Företagslängtan? Nu är längtet efter små event som glöggmys i butiken, pysselkvällar och helgerna då kaféet ska vara öppet igen det jag längtar efter. Och såklart dagen då alla julkalendrar är utskickade, det kommer jag fira stort i år för jissus så paket jag kommer ha slagit in tills dess!

Utvecklingstankar för tillfället? Större sortiment, bättre anpassad webshop och ännu större försäljning online inför 2021 och så sommarplanerna, de längtar jag till att sätta tänderna i efter jul. Längtar också fruktansvärt mycket efter att få byta år, och sätta upp alla nya mål för bolaget, nya idéer och planer och fira 2020’s framgångar riktigt ordentligt (ska smälla på och bjuda min andra halva i styrelsen, dvs min karl, på ett konferens-dygn och middag ute).

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *