JOBBUSTERS

– Inlägget är sponsrat i samarbete med JobBusters –

Att leta jobb är inte lätt och att hitta rätt människa för arbetet är inte heller enkelt. Jag tänker på det ofta, att man möter fel människor på fel plats och jag tror att det för företag är otroligt viktigt (och nödvändigt) att antingen ha en HR-avdelning som har ett bra fokus på vem man vill rekrytera eller att man faktiskt anlitar någon som ser till att rätt person får jobbet. En medarbetare är en investering och en felrekrytering kostar pengar, tid och tålamod. Alla medarbetare är ju en förlängning av företaget, de ska trivas och deras kunskaper, erfarenheter och förmågor ska utnyttjas och få skina för företaget och team:ets skull, vilket alltid ska uppmuntras för varenda individ, för det skapar trivsel på en arbetsplats tror jag och det är något som jag kommer bära med mig inför den dagen jag ska anställa i mitt egna företag.

Ett av Sveriges snabbast växande rekryteringsföretag är JobBusters som har sitt säte i Stockholm, men som idag rekryterar och bemannar arbetsplatser i hela Sverige. De är ett företag som sysslar med personaluthyrning med inriktning på tjänstepersoner, med andra ord jobb inom administration, ekonomi, teknik och IT, finans och ledarskap. De använder sig av en trygg process vid rekryteringen för att hitta rätt person som söks, håller ett nära samarbete både med kandidater som vill söka tjänsten och företaget som är i behov av ny medarbetare och de tar endast betalt om rekryteringen faktiskt leder till en anställning av någon de presenterat. JobButsters är noga med att vara lyhörda för företagen för att få rätt person till rätt plats när de bemannar, vilket jag tycker låter väldigt bra när man ska vara länken mellan företag och medarbetaren i en anställningsprocess. Driver du företag och ska anställa din nästa stjärna eller söker du jobb? In och läs mer om JobBusters och deras arbete med bemanning på hemsidan!

8 Replies to “JOBBUSTERS”

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *