ATT ARBETEA MED SERVICE HELA VÄGEN

Tänkte bli lite bättre på och visa mitt företagsarbete, för jag vet att ni är många som verkligen är intresserade av vad jag gör. Ett företag med butik och webshop är så mycket mer än bara köpa in, sälja och skicka iväg paket, allting fungerar med hjälp av stödfunktionerna som är administrationen. Jag har arbetat med kundupplevelser och service sedan jag tog mitt första jobb i 14-årsåldern, i varenda jobb har det varit huvudsyftet och jag älskar det. Vågar faktiskt påstå att jag är väldigt erfaren, då jag har fått tillämpa service både i telefon, i skrift och även i möteskommunikation med person till person. Jag brinner verkligen för att ge service. Detta är ett enormt bra verktyg till mitt egna företag och jag tänker på det ofta, det går per automatik eftersom jag har erfarenheten, men jag tillämpar det också för att ge kunderna bästa upplevelsen hos StyleMood då det är ett av mina huvudmål och ingår i min servicepolicy. Kanske är det just därför kunden kommer tillbaka nästa gång, kanske har min personliga service påverkan i att någon frivilligt förmedlar vidare att jag finns och kanske är det just för att jag visar på intresse, är lyhörd eller hjälper någon att hitta rätt, som gör att jag höjer köpupplevelsen för kunden. För mig är service enormt viktigt, oavsett vilken bransch man är i och det är ett av de verktyg som jag räknar med ska få mig starkare än konkurrenterna.

Det är inte alltid solsken i servicebranschen och alla kunder har olika behov som de vill att man ska tillämpa som företag och jag är ju mitt egna varumärke och driver mitt egna företag, så jag har hela ansvaret för servicen. I min servicepolicy ingår det att alltid ha ett trevligt bemötande, vara flexibel, erbjuda de där lilla extra och se till att medvetet förbättra kundens köpupplevelse, oavsett var den sker. Till exempel ser jag alltid till att ha snabba leveranser vid webshops-beställningar och jag lägger extra tid på att ständigt vara tillgänglig och svara på kommentarer/meddelanden fort eftersom det skapar ett förtroende för mig som försäljare. Kundfokus och service är otroligt viktigt och det prioriterar jag i mitt företag, kunderna är min största tillgång och de ska vara nöjda med den service de får av mig/StyleMood, oavsett om den sker vid ett klagomål, vid svar på en fråga om någon produkt, vid ett genomfört köp eller vid mottagandet av produkten i sig. StyleMood ska förknippas med service, alltid.

41 svar på “ATT ARBETEA MED SERVICE HELA VÄGEN

  1. Kundservice är A och O. Det är mycket troligt att man återvänder när man blir trevligt bemött. Och att du har snabba leveranser har jag med fått erfara. Inom två dagar hade jag mitt paket när jag handlade från din webbutik. Det uppskattas verkligen 🙂 Kram

    1. Eller hur, så tänker jag också! Och ja, snabba leveranser är viktigt tycker jag, det är en del av servicen och så kul och höra att du uppskattade det! 🙂 Kram!

  2. Så härligt att du har hittat rätt och njuter utav ditt jobb! Jag själv är helt ovetande en så länge.. ^^,

    Sv; tack. Det fick jag 🙂

  3. Så himla bra och viktigt!! Man vet ju hur tröttsamt det är när det tar flera veckor att få något man beställt och sedan otrevligt bemötande osv. Om det är snabb leverans och bra kontakt vid behov så är det garanterat att man som kund kommer tillbaka 🙂

    1. Ja men eller hur och det är verkligen det värsta man kan få vara med om som kund, det är inte alls trevligt! Så ja, det är så viktigt att prioritera för nöjda kunder! 🙂

  4. Håller med dig, service är såå viktigt i så många yrken vilket många verkar ha missat haha. men absolut inte du, herregud så duktig du är <3 och jag som skrev svinsent till dig en gång för en beställning, du svarar på en gång och ställer upp och fixar. Grymt:) Håller med Netti, beundrar dig! Kram

    1. Ja men verkligen så viktigt och folk glömmer det! 😉 Tack snälla du och ja men det är klart, jag ska vara tillgänglig för mina kunder där de vill möta mig med sina frågor och synpunkter! <3 Vad glad jag blir att du gör det! Kram!

  5. du är verkligen såå duktig!! 😀

    sv; åh tack fina du! 🙂 ja det blir ju mer betydelsefullt när man får ärva det av någon som står en kär <3

    jag förstår det. superfina kuddar verkligen! 😀

    jag kan tipsa om glassen i det rosa papperet, den med vit choklad och jordgubbar. riktigt god! 😀

    härligt att höra att det gick så bra för dig 😀 jag kan också vara så att jag får prestationsångest även fast jag vet att det är saker jag kan. tror man pressar sig för mycket ibland 😛 hoppas att du har en fin helg vännen! kramar <3

  6. Jag kan säga att service är A och O för mig när jag handlar. Vi säger att jag beställer från Stylemood och en vara kanske är sönder. Får jag snabbt hjälpt av dig så kommer jag inte bry mig om ifall varan är trasig eller inte. Jag kommer fortsätta handla för jag vet att jag fick så bra service. Jag har flera gånger slutat handla hos vissa för att deras bemötande har varit så himla dåligt. Är man inte service minded så ska man inte arbeta med service 😉

    1. Eller hur och det är det jag tänker på i mitt företagande, det ska vara service från början till slut på alla sätt jag kan ge, likaså om någon skulle vilja reklamera en trasig vara som du säger eller få fram ett klagomål. Man ska mötas av service! Det har jag själv också gjort, för det har inte känts okej. Precis så!! 😉

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Relaterade inlägg

Skriv din sökning ovan och tryck enter för att söka. Tryck escape för att avbryta.

Tillbaka upp